Odgovore na najpogostejša vprašanja glede servisnih storitev si oglejte spodaj. V kolikor s pomočjo vašega električarja ki vam je sistem inštaliral ne morete odpraviti napake, izpolnite spodnji servisni zahtevek in ga odpošljite na naš naslov. Takoj ko bo možno vas kontaktira servisni tehnik, ki vam bo pomagal odpraviti napako.
Servis ni v Sloveniji. Vse servisne storitve rešujejo naši tehniki z usposobljeno servisno službo proizvajalca. Zato od vas potrebujemo čim več podatkov o napaki.
Preko telefona ne morete urejati reklamacij. Vse servisne zahtevke se ureja lahko le pisno preko elektronske pošte. Servisni zahtevek se dodeli tehniku ki je zadolžen za določeno področje. Običajno vam kmalu pošlje preko e-maila vse zahteve na katere mu morate odgovoriti za točno diagnostiko.
Najprej z pomočjo tehnika poizkusimo urediti okvaro na daljavo. Če se izkaže da je potrebno izdelek poslati na naslov proizvajalca, ga morate dostaviti v naše podjeteje. Izdelek seveda lahko dostavite tudi z dostavno pošto, kot so GLS, Pošta Slovenije….
V kolikor lahko napako odpravimo, brez da bi izdelek pošiljalo proizvajalcu, se potrudimo da napako odpravimo v najhitrejšem času. Žal pa nimamo vpliva na reševanje garancijskega zahtevka, kadar se izdelek pošlje na servis proizvajalca. V tem primeru se seveda trudimo držati do 45 dnevnega garancijskega roka, ki običajno velja za servisiranje vseh izdelkov v Sloveniji….
Akumulatorji so posebno področje, kar se tiče priznavanja garancijskih pogojev. Izpraznjenost žal še ne pomeni, da je bilo z akumulatorjem tovarniško kar koli narobe. Izpraznjenost je lahko le pokazatelj nepravilne uporabe ali prevelike izčrpanosti baterije. Največkrat se izkaže, da žel stranke ne upoštevajo pravila, da se lahko akumulator prazne le do 50% in baterijo obremenijo z prevelikimi porabniki, ki jo žal izčrpajo.
Akumulatorji in njihovo stanje so zelo pomembni od načina uporabe, če so se le enkrat izpraznili pod določeno mejo, ker jih niste pravilno uporabljali oziroma ste jih preobremenili, jih poskusite najprej dodobra napolniti preko električnega polnilca.
Garancija pa se ne prizna v naslednjih primerih:
V kolikor je akumulator izpraznjen dlje od 7 dni – zaradi sulfatiziranja in njegovega uničenja ne moremo priznati garancije.
V kolikor se na akumulatorjo vidi mehanska napaka – se pravi poškodbe zaradi neprimernega ravnanja
V kolikor je akumulator preizčrpan – izpraznjen izpod dovoljene meje (napetost nižja od 12,2V ter gostota elektrolita nižja od 1.200g/cm)
Popolnoma izpraznjen akumulator (napetost pod 8V) je izključen iz garancije
Vse to so znaki, da je bil akumulator preobremenjen oziroma nepravilno uporabljen za to se garancije ne priznava.
Akumulatorje povezujemo med seboj v baterijski sklop če želimo doseči večjo kapaciteto ali višjo napetost. Pri tem moramo pazite zlasti na naslednja pravila:
– med seboj povezujamo le akumulatorje istega tipa, enake tehnologije in istega proizvajalca
– akumulatorji morajo biti enako stari
– akumulatorji morajo imeti enako napetost
– povezave med akumulatorji morajo biti iz enakega materiala, imeti enak presek, ter morajo biti enako dolge
– negativni in pozitivni pol, se vedno vleče iz prvega in zadnjega akumulatorja v baterijskem sklopu
Neupoštevanje naštetih pravil povzroči skrajšanje življenjske dobe akumulatorjev. Osnovni vzrok okvar je, različna notranja upornost akumulatorjev, ki so med seboj povezani, zato se akumulatorji neenakomerno praznijo oz. polnijo.
Povezovanje starih in novih akumulatorjev ni priporočljivo, saj bodo stari akumulatorji skrajšali življenjsko dobo novim. V akumulatorskem sklopu je treba vedno zamenjati vse akumulatorje, ne le tistega, ki je oslabel ali je v okvari.
Če so akumulatorji vezani zaporedno (+ na – in – na +), se napetost sešteva, kapaciteta sklopa pa ostaja enaka.
Če se akumulatorji vežejo vzporedno (+ na + in – na -), pa se kapaciteta in zagonska moč vezanih akumulatorjev sešteva, napetost sklopa pa ostaja enaka.
Možna pa je seveda tudi kombinacija zaporednih in vzporednih povezav.
Povezovanje akumulatorjev je še posebno pomembno pri stacionarnih aplikacijah, kjer so potrebne večje kapacitete ali pa kjer je napetost sistema npr. 48V, 60V in več. Povezovanje akumulatorjev se pogosto uporablja tudi v navtiki in v solarnih sistemih.
Do tovarniške napake da solarna celica ne bi delovala pride zelo redko, saj so vse celice pred prodajo preizkušene na delovanje z določeno obremenitvijo. Največkrat je so vzrok za nepravilno delovanje slabe medsebojne povezave med solarnimi celicami. Konektorji ne zagotavljajo dobrega stika in posledično pride do prekinitve tokokroga. V kolikor sumimo da solarna celica ne deluje pravilno jo najprej izključimo iz sistema. Nato jo kot posamezno enoto testiramo na popolni sončni svetlobi. Celica naj bi dosegla vsaj 80% nazivne napetosti ki je navedena v specifikacijah. V kolikor napetost dosega navedene parametre moramo celico tudi preizkusiti, kakšen je njen maksimalni tok polnjenja. To storimo tako, da celico preko regulatorja priključimo na akumulator in z ampermetrom izmerimo tok z katerim celica polni sistem. Izmerjeni tok je seveda odvisen od količine sončnih žarkov in naj bi se v idealnih pogojih približal deklariranim vrednostim. V kolikor smatramo da napake ne moremo sami odpraviti, izpolnemo spodnji servisni obrazec z vsemi zahtevanimi podatki.
Da razsmernik v solarnem sistemu ne deluje, je največkrat vzrok v preveč izčrpanih akumulatorjih. Ko napetost na akumulatorjih pade pod določen nivo ki je nastavljen v razsmerniku, se razsmernik zaradi varnosti izklopi. Prvo kar moramo storiti je da preverimo kakšno imamo napetost baterijskega sklopa. V kolikor je napetost v predpisanih normah in razsmernik še vedno ne deluje, pa poizkusimo z popolnim resetom solarnega sistema. Glede resetiranja celotnega sistema-glejte vprašanje in odgovor v kategoriji: Solarni sistem ne deluje kaj storiti.
Hibridni razsmernik na napako tudi vedno opozorijo z kodo napake ki jo izpišejo na LCD. V navodilih najdemo vse kode napak, tako da smo z diagnostiko že dosti bližje. V kolikor smatramo da napake ne moremo sami odpraviti, izpolnemo spodnji servisni obrazec z vsemi zahtevanimi podatki.
Da regulator v solarnem sistemu ne deluje, je največkrat vzrok v preveč izčrpanih akumulatorjih ali v prenizki oziroma previsoki napetosti na sklopu celic. Ko napetost na celicah ali akumulatorjih pade pod določen nivo regulator ne more delovati. Prvo kar moramo storiti je da preverimo kakšno imamo napetost baterijskega sklopa in napetost na celicah ki polnejo regulator. V kolikor je napetost v predpisanih normah in regulator še vedno ne deluje, pa poizkusimo z popolnim resetom solarnega sistema. Glede resetiranja celotnega sistema-glejte vprašanje in odgovor v kategoriji: Solarni sistem ne deluje kaj storiti.
Ker je regulator tudi nekakšna zaščita baterijskega sklopa pred poškodbami, je velikokrat vzrok poškodbe tudi previsoka napetost, ki jo je akumulator ublažil in pred uničenjem obvaroval akumulator. Za vse morebitne prenapetostne sunke se garancija ne prizna. V kolikor smatramo da napake ne moremo sami odpraviti, izpolnemo spodnji servisni obrazec z vsemi zahtevanimi podatki.
Včasih se lahko zgodi, da kljub pravilni povezavi in priklopu solarni sistem ne deluje oziroma preneha delovati.Predno v pomoč pokličemo električarja ki nam je sistem inštaliral lahko kar nekaj diagnostike opravimo povsem sami.Za osnovno diagnostiko ne potrebujemo posebnih naprav zadostuje že povsem enostavni merilec napetosti -voltmeter.
1.Najprej poizkusimo z resetom celotnega kompleta.
S solarnega regulatorja ali hibridnega razsmernika odstranite vse kable. Pri tem morate biti skrajno previdni, saj je elektrika tako v kablih, ki povezujejo solarne module, kakor tudi v kablih, ki so povezani z akumulatorjem. Če je mogoče, pred tem prekrijte solarne module. Kupci, ki so nabavili zaščitni sistem, bodo enostavno odklopili solarne module. V vsakem primeru pa označite plus in minus kable, da kasneje ne bo prišlo do kratkega stika.Nato na kablih solarnih modulov izmerite napetost. Priporočamo, če je le mogoče, da to naredite v sončnih dneh, ko je sončne svetlobe dovolj na razpolago. Napetost mora biti krepko čez 12V ali 24V ali 48V. Če je napetost nižja, preverite vse kabelske povezave, če so dovolj trdno nameščene. Možnost, da bi bili solarni moduli vzrok okvare, je le minimalna, saj je stopnja reklamacij solarnih modulov, ki jih prodajamo, zanemarljiva.Solarne kable priklopite nazaj na solarni regulator in izmerite napetost na izhodu, kjer gredo kabli za akumulatorje. Če je napetost znatno nad nominalnimi vrednostmi, solarni regulator deluje. Nato te kable ponovno odklopite iz solarnega regulatorja.Nato izmerite napetost akumulatorjev in jo primerjajte z napetostjo, ki jo je kazal LCD monitor.Če so bile vse vrednosti v skladu z opisanimi, pričnite priklapljati kabel nazaj. Najprej akumulatorje, nato solarne module.Če po ponovnem zagonu solarni sistem ne deluje, je morda vzrok, da je baterijski sklop premalo napolnjen.
Največkrat je ugotovitev, da ima akumulator napetost pod napetostjo ki je potrebna za normalno delovanje oziroma vklop sistema.To se lahko zgodi, ker so na sistemu bili priklopljeni porabniki, ki so akumulator hitreje črpali kot jih je solarni sklop polnil.Te ugotovitve se pokažejo največkrat v zimskem času ko je sonca izredno malo, sistem pa je vseeno obremenjen z porabniki.V primeru, da ugotovimo, da so se akumulatorji izčrpali svetujemo da jih odklopite ter dodobra napolnite z akumulatorskim polnilcem.Ko dosežejo svojo polno kapaciteto ki naj bo nad 12,8V jih lahko zopet vključimo v sistem in odvzamemo nekaj porabnikov, ki v slabših pogojih kot je zima , oblačno vreme itd.. začasno ne bodo mogli delovati..
V kolikor pa imajo akumulatorji pri metitvi napetost nad 12,2V (merimo odklopljen akumulator),bi lahko bi vzrok napake tudi razsmernik.Vsi novejši razsmerniki imajo tudi LCD zaslon ki nas z oznako napake lahko sami diagnosticirajo napako. V povezavi spodaj pošiljamo povezavo do navodil razsmernikov ki jih v naših sistemih največkrat uporabljamo.V navodilih je tudi tabela z opisom in diagnostiko težav:
Hibridni razsmernik axpert (koda napak stran27)
Hibridni razsmernik Growatt (koda napak stran 34)
2.Reset sistema in polnitev akumulatorjev ni pomagala – solarni sistem še vedno ne deluje
V kolikor z resetom sistema, ter dodatno polnitvijo morda preveč izčrpanih akumulatorjev težave nismo rešili,bomo morali nekaj ključnih parametrov za ugotovitev napake solarnega sistema poslati proizvajalcu.Podatki so izredno pomembni saj proizvajalec na osnovi poslanih parametrov ugotovi, katero izmed komponent je potrebno poslati na servisni pregled.Da boste pravilno poslali vse zahtevane parametre v tem primeru svetujemo da za pomoč uporabite kvalificiranega električarja ki vam je sistem inštaliral.
Zahtevane fotografije:
1.Fotografija povezave akumulatorskega sklopa in povezave z razsmernikom
2.Fotografija priklopa razsmernika na solarne panele
3.Fotografija priklopa 220V vhodne napetosti
4.Fotografija priklopa izhoda izmenične napetosti
5.Sliko ozemljitve solarnih panelov ki so na strehi (ozemljitev je zelo pomembna da sistem pravilno deluje)
Zahtevani merilni parametri:
1.Napetost celotnega akumulatorskega sklopa ko ni priključen na razsmernik
2.Napetost posamezne baterije ko ni priključena na razsmernik
3.Polnilna napetost iz razsmernika na akumulatorski sklop
4.Skupna napetost nepriključenih solarnih panelov na hibridni razsmernik
5.Skupni tok v Amperih solarnih panelov ko so priključeni na razsmernik
6.Točna koda napake ki jo izkazuje hibridni razsmernik
7.Besedilni opis napake po vaših zapažanjih
V kolikor je z strani pooblaščenega elektroinštalaterja ki vam je izvedel prilop elektrarne,kot glavni krivec za nedelovanje diagnosticiran razsmernik, pa za servisno službo Growatt potrebujemo naslednje podatke:
1.Sliko zaslona razsmernika ki prikazuje napako
2.Serijsko številko razsmernika
3.Skico vezave po kateri je kvalificiran električar priključil solarni sistem
4.Sliko ozemljitve solarnih panelov ki so na strehi (ozemljitev je zelo pomembna da sistem pravilno deluje)
5.Besedilni opis napake po vaših zapažanjih
Prosimo, da izpolnete spodnji obrazec in nam ga posredujete. Servisni zahtevek dodelimo tehniku ki vas kontaktira na vaš e-mail. S pomočjo tehnika in po navodilih proizvajalca, bomo najprej točno diagnosticirali napako, nato pa se odločili, ali se lahko napaka odpravi na daljavo ali bo potrebno izdelek poslati na servis proizvajalca.